יום רביעי, 15 ביוני 2011

הגיע זמן לרפלקסיה

עם סיום ההשתלמות הגיע זמן לרפלקסיה.  זהו תהליך מבורך המאפשר להגיע לתובנות מענינות על עצמנו, עבודתנו, חיינו.
ברפלקסיה שלכן התייחסו לרעיונת או תובנות שהשפיעו על ההוראה שלכן בעקבות ההשתלמות. ניתן להתייחס לכל סוגיה או דבר שאתן לוקחות איתכן, שלדעתכן חשוב לשתף את הצוות  לשם למידה משותפת.
עבודה נעימה
יוליה

8 תגובות:

שרון אמר/ה...

במהלך ההשתלמות נחשפתי לכלים רבים, לעיתים רבים מדי. לא כולם היו ברורים או הצלחתי להסתדר איתם. אני מרגישה שאני צריכה להתנסות בהם עוד ועוד. כיום הם עדין לא חלק מהתנהלות השיעורים שלי.

נאוה יוסיפוביץ אמר/ה...

בכל מקום בו לימודתי והיה מחשב - נעזרתי בו. בדרך כלל למצגות וסרטונים. הדבר עוזר לתלמידים להבין דברים, ובמדעים הדבר חשוב מאוד. כל עינייני הגוגל דוקס שנחשפנו אליהם היו מעניינים וטובים, וכך גם הבלוגים שאני חושבת כי אשתמש בהם בשנת הלימודים הבאה. החופש שדופק בדלת יהייה הזמן המצויין לשבת וללמוד באופן מעמיק יותר על הגוגל דוקס והבלוגים. בימינו אנו לא ניתן להתעלם מהמציאות כי המחשב נמצא בכל בית ובו יש נגישות למידע, כדאי לנצל זאת לצורך למידה בכיתה ובבית.ובמקום שעורי בית לתת לתלמידים להגיב במחשב. נאוה

נאמה חקלאי אמר/ה...

נהניתי מאוד מההשתלמות שפתחה לי אופקים חדשים. אני רואה כיום במחשב כלי אדיר שמאפשר לי ליצור תהליכי למידה כמו שהייתי רוצה וכמו שאני מאמינה שצריכים להיות. במהלך השנה יישמתי את החומר בכיתות וראיתי עד כמה זה מוסיף ומשמעותי. אין ספק שאני רוצה להגדיל את השימוש בכלי זה בהמשך. החסרונות שאני רואה בשיטה הם ברמת הזמינות של המחשב והלוח החכם (רוב הכיתות תפוסות על ידי מקצועות אחרים וקשה לקבל כיתות מחשבים), ברמת הידע והשליטה הנמוכה שקניתי בכלים איתם עבדנו, בחוסר הגדול שיש לי בכלי המחשב הבסיסיים ובכמות העבודה שמשימות המחשב מוסיפות לי הן בהכנה והן בבדיקת המטלות.המחשב הוא כלי מורכב וצריך להכירו ופעמים רבות גם הילדים וגם אני התקשינו להסתדר ולעשות מה שהתבקשנו.

בלה מילמן אמר/ה...

השנה ניצלתי את חדר המחשבים רק עם קבוצה אחת שלי ביום ארוך כי חדר המחשבים זמין ללא צורך בהזמנה מראש. השתדלתי לתת לכל קבוצה "במה" לספר ולהציג את התהליך שהם עברו.היתה "הערכת עמיתים" ובה התלמידים למדו להתחיל תמיד בהערה חיובית ולאחר מכן להוסיף הערה בונה. לא הצלחתי לחשוב על שימוש בבלוג במתמטיקה. הייתי רוצה לנסות ללמוד איך לנצל את גוגלדוקס וגם לתרגל יותר ולהעמיק בכל הנושאים שנחשפנו אליהם בהשתלמות, להכין פעילויות מתמטיות עם הלוח החכם ...

אסתי ועפרית אמר/ה...

ההשלמות היתה מענינת וגדושה. הבלוג שבנינו יעסוק בהתמודדות עם פיתויים, השיעור הראשון עוסק במניעת עישון, כאשר בשיעורי ההמשך מתוכננים שילוב המיקצוע ספרות כאמצעי לחינוך למניעה. בהחלט אפשר לצפות כי ללמידה כזו יש פוטנציאל אדיר, יחד עם כך הניסיון הראשון שעשינו לא היה פשוט כלל וכלל.אנו מקוות שבשנה הבאה ננסה שוב ואט אט גם אנחנו וגם הילדים נתידד עם הלמידה בבלוג.

רקפת סתיו אמר/ה...

ההשתלמות הייתה מעשירה ומגוונת, אך אני עדיין מרגישה 'טירונית' בתחומים רבים. אני מרגישה שעלי ללמוד חלק מן הכלים שוב במהלך תהליך העבודה שלי על מנת לנסות ולהגיע לתוצאות טובות.

זהבה כהן אמר/ה...

ההשתלמות הייתה מעניינת.
השנה לימדתי את כיתה ז'-מיצוי בחדר מחשבים ושילבתי את הלוח החכם בשיעור.
קיבלתי במהלך ההשתלמות 'טעימות' מהכלים השונים ובעידן של היום אין גבול לכלים הטכנולוגיים שיכולים לעזור למורים ולכן ה'טעימה' הייתה כ'טיפה בים'. ובכל זאת לאחר הידע שרכשתי כרגע השלב הבא הוא להקדיש את הזמן (של החופש) לבניית מערכי שיעור בלוח החכם.

tal אמר/ה...

אנו שמחות מאוד שלקחנו חלק בהשתלמות, בדרך כלל כאשר לוקחים תלמישים מכיתתנו לחדר המחשבים אז נותנים להם לשחק ואנחנו רוצות לתת יותר. דרך הלמידה על הכלים השונים היתה טובה ומעניינת ואנו חשות שנוכל כעת להתחיל תהליכי למידה בשילוב המחשב בכיתה.
קיבלנו את נושא הבלוג אשר לא ידענו עליו כלום והבנו כיצד לשלב אותו בלמידה ואנו מקוות שגם נצליח בזאת בשנה הבאה.
אנו בטוחות שעם הניסיון נדע להפיק משילוב המחשב בהוראה מטרות רבות אשר לא בטוח והיינו משיגות ללא המחשב.

תודה על הכל,
טל וענבל

הוסף רשומת תגובה